اخبار روز

محرم جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام دارد

محرم جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام دارد

۱۴:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۳

ماموستا سلیمان رشیدی امام جمعه موقت مهاباد امروز در خطبه نماز جمعه این هفته، گفت: حرمت ماه مبارک رمضان به قبل از اسلام نیز بر می‌گردد و اعراب در طول ماه محرم از جنگ و خون‌ریزی دوری می‌کرد و دین اسلام هم بر احترام بر این ماه تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایام محرم تنها مختص اهل تشیع نیست، تاکید کرد: اهل تسنن همواره احترام این ماه و ارادت به اهل بیت و خاندان پیامبر (ص) را داشته است.

امام جمعه موقت مهاباد گفت: ایام محرم الحرام نباید به تفرقه و کینه بین مذاهب تبدیل شود و احترام و ارادت به خاندان حضرت رسول (ص) جزء تاکیدات پیروان اهل تشیع و تسنن است.

ماموستا رشیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد به مساله حجاب نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان سال هاست که در جنگ برابر مسلمانان شکست خوردند و اکنون می‌خواهند با ترویج بی‌حجابی در بین مسلمانان بر آنان غلبه کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری از متفکران غربی اعلام کردند تا زمانی که زن مسلمان پوشیده است، امکان نفوذ به افکار، عقاید و باور‌های دینی در جامعه مسلمانان بسیار سخت است، اما اگر بتوانیم مساله حجاب را کم رنگ کنیم می‌توانیم بر مسلمانان چیره شویم.

وی با انتقاده از نگاه ابزاری زن در دنیا غرب گفت: در حالی که در دین اسلام زن از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است، اما در دنیای غرب زن به یک کالای تبلیغاتی تبدیل شده است.

امام جمعه موقت مهاباد همچنین با اشاره به بازگشت حجاج گفت: امیدواریم بازگشت این عزیزان منشا خیر و برکت برای جامعه باشد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا